دیگ بخار

دیگ بخار دستگاهی است که آب را ، با استفاده از سوخت انتخابی (گاز ، برق ، گازوئیل و …) به بخار تبدیل می‌کند . بخار آب به عنوان یک حامل انرژی گرمایی می‌تواند برای تأمین گرمایش، تهویه مطبوع، تولید برق و سایر کاربردهای صنعتی به کار برود. ‍

برای اطلاع از قیمت محصولات ، با ما در تماس باشید .

ظرفیت و کیفیت دیگ های بخار

 

ظرفیت دیگ بخار

دیگ های بخار شرکت بخارصنعت از ظرفیت ۷۵ کیلوگرم در ساعت تا ظرفیت 15 تن در ساعت  با راندمان بالا در مدل  افقی و عمودی تولید می گردد.

دیگ بخار افقی از راندمان بالاتری برخوردار بوده و عمر مفید بیشتری دارد ولی به مساحت بیشتر جهت پیاده سازی و نصب نیاز داشته و بایستی در موتورخانه تعبیه بشود .

 

 

از طرفی دیگ بخار عمودی مساحت کمتری را اشغال میکند اما از راندمان کمتری نسبت به دیگ های افقی برخوردار است و معمولا برای فشار کاری کم و متوسط مورد استفاده قرار میگیرد .

 

 

کیفیت و کنترل کیفی دیگ بخار

کیفیت ساخت و مواد اولیه

کليه بويلرهای اين شرکت مطابق استاندارد بين المللی EN12953 و همچنين طبق آخرين دستاوردهای فنی شرکت مورد ارزيابی و طراحی قرار می گيرند.

تمامی ورق های مصرفی در ساخت آبگیر، کوره اصلی، محفظه برگشت و تیوب شیت ها از نوع ورق آتشخوار DIN17155-17MN4 می باشد این نوع ورق مخصوص ساخت دیگ های بخار بوده و از استحکام کششی بالایی برخوردار است. لوله های مصرفی نیز تماماً از نوع بدون درز آتش خوار و طبق استاندارد DIN17175-ST35.8 می باشد.

کیفیت جوش

کلیه جوشکاری ها بر اساس دستورالعمل های WPS و PQR مورد تایید اداره استاندارد ، توسط جوشکاران دارای گواهینامه تایید صلاحیت انجام می گیرد.

کلیه الکترود های مصرفی از نوع E7018  می باشد .

ارزیابی و کنترل کیفی

کلیه جوش های انجام شده توسـط تیم کنترل کیفی به روش های ذرات مغناطیسی( MT)، اولتراسونیک (UT) و رادیوگرافی (RT) کنترل می گردد.

پس از اتمام مونتاژ ، دیگ با فشار  یک ونیم برابر فشار طراحی به صورت هیدرواستاتیک در حضور بازرس اداره استاندارد تست شده و سرانجام با پشم سنگ عایق و با روکش استنلس استیل  پوشش داده می شود.

تمامی دیگ های تولید شده در شرکت علاوه بر بازرسی کیفی و فنی مرحله به مرحله توسط واحد کنترل کیفیت بخار صنعت سپهر ، در فرآیند بازرسی شخص ثالث (Third party inspection ) ؛توسط شرکت های دارای صلاحیت بازرسی ، بررسی و تایید میگردد .